Death by chocolate

Hej alla! Först ett stort tack för kommentarerna till förra inlägget. Det föder blogg-glädje!
Så här kommer ett till inlägg från mig Prinspappan!



Death by chocolate

Prinsmamman köpte en tidning innehållandes brödrecept ("Hemtrevligt" heter den).
Trodde hon ja, för mest var det goda tårtor, semlor i olika smaker och annat gott.
Fick bla. lära mig vad makroner är. (Franskt bakverk som heter Macaroner på originalspråket)

Jag snappade i allafall åt mig den där tidningen och dreglade en stund. Kunde inte slita mig från ett recept på en chokladtårta vid namn "Death by chocolate". Efter diverse inköp så kunde det idag äntligen bakas!
Lillebror och jag började. Storebror kom in i halvtid efter sin simundervisning och hjälpte till en stund. Och självaste brödbagaren fick ta hand om gräddningen då prickiga lillebror behövde sova en stund i knät på mig när jag tittade på "Ice road Truckers"

Tårtan var enkel att göra och inga udda ingredienser, utöver jordgubbarna så här års då. Resultatet blev lika bra i verkligheten som på bild i tidningen. Inte ofta det är så! Men gör nog den i sommar nästa gång då gubbarna är söta, röda och lika förföriskt goda som själva tårtan!

Lillebror utbrast "Woow" när han fick se tårtan och sade sen på sitt gulliga språk "fin tårta!"
Bättre utlåtande kan jag inte få i allafall :)

Deadly..



Tårt/Tunnelseende?

 

 

Blev en andra skapelse pga. mycket smet!


Kommentarer
Postat av: Linda Sjölin

Hej och tack för nu vet jag vad jag ska baka till min fest som jag ska ha i mars för mina jobbarkompisar.

Får man snika till sig receptet?

Den ser fantastisk ut!

2011-01-31 @ 13:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0